Zdrava ishrana trudnica

Zdrava ishrana trudnica – Nakadašnju priču o tome kako trudnice treba da jedu za dvoje, u današnje vreme je zamenila bojazan modernih trudnica da će se prekomerno ugojiti. U novonastaloj, obrnutoj situaciji, buduće majke ograničavaju količine hrane i tako ne hrane svoje telo na zdrav način. Posledice njihove odluke trpi i nerođena beba. Sve nutrijente koji su potrebni za pravilan rast i razvoj beba dobija preko placente, na čiju će veličinu i efikasnost uticati ishrana majke pre i za vreme trudnoće.

Bitno je da vodite računa, ne samo o količini hrane koju ćete uneti u toku dana, već i o kvalitetu ishrane (tj. izboru, načinu pripreme i biološko-dijetetskoj vrednosti namirnica). Pravilnom ishranom se smatra pravilno izbalansirana i raznovrsna ishrana, tj ishrana koja zadovoljava i vaše potrebe, a i potrebe ploda u hranljivim materijama (belančevine, masti, ugljeni hidrati, vitamini i minerali).

Nekoliko korisnih saveta:

  • Pažljivo planirajte svoje obroke i koristite piramidu pravilne ishrane kao vodič za dnevni izbor namirnica;
  • Uključite različite namirnice – mnogo svežeg voća, cela zrna žitarica, mahunasto povrće, pirinač kuvan na pari, meso, ribu, ulje, koštunjavo voće, semenke, mleko i mlečne proizvode;
  • Jedite redovno i u dovoljnim količinama kako biste zadovoljili sve nutritivne potrebe;
  • Jednom do dvaput nedeljno jedite ribu bogatu visokovrednim mastima koje sadrže omega 3;
  • Unos masne hrane i hrane bogate prostim šećerima smanjite na minimum;
  • Češće jedite nutritivno gustu hranu (poput voća i povrća);
  • Koristite jodiranu so;
  • Jedite samo dobro termički obrađeno meso, ribu i jaja;
  • Izbegavajte nepasterizovano mleko ili meki sir i sirovo ili nedovoljno termički obrađeno meso, živinu ili školjke;
  • Iznutrice jedite retko;
  • Osigurajte rast telesne mase u okviru preporučenog raspona;
  • Izbegavajte stroge, niskoenergetske dijete;
  • Izbegavajte alkohol i cigarete i ne uzimajte lekove koje vam nije preporučio lekar;
  • Umereno konzumirajte napitke sa kofeinom (jedna šoljica kafe na dan);
  • Koristite dodatke mikronutrijenata samo na preporuku stručnjaka;

VAŽNO zdrava ishrana trudnica: Ukoliko je moguće, počnite sa uzimanjem folne kiseline dok pokušavate da zatrudnite.

PROČITAJTE: Značaj prirodne ishrane novorođenčeta

U prva tri meseca trudnoće razvoj bebinih organa u direktnoj je zavisnosti od ishrane majke (u ovom periodu razvija se bebino srce, krvni sudovi, mozak i kičmena moždina). Veoma često, ishrani se pripisuje i »krivica« za nastanak niza komplikacija.

Tokom trudnoće, pravilna ishrana doprineće da se vaša beba razvija i raste, a da se vi osećate dobro i odmorno. Svakodnevnom raznovrsnom ishranom omogućićete ravnomeran unos hranljivih materija potrebnih za razvoj bebe.

NAPOMENA
Sadržaj web sajta ordinacije nije zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen ličnim potrebama pojedinog korisnika. Informacija sadržana na sajtu je predstavljena sa namerom obrazovanja korisnika u pogledu zdravlja i lečenja. Informacije na sajtu ordinacije nisu zamena za lekarski pregled i savete medicinskog osoblja niti su sugestija za određeni program lečenja. Cilj informacija na sajtu je da dopuni vašu informiranost o zdravlju i lečenju. U slučaju zdravstvenog problema obratite se lekaru ili drugom stručnom licu u ovlašćenoj zdravstvenoj ustanovi. Pre primenjivanja bilo kakvog saveta pročitanog na sajtu poliklinike obavezno se posavetujte s lekarom.
SHARE IT: